Ενεργοποίηση πιο προσπελάσιμης λειτουργίας
Απενεργοποίηση πιο προσπελάσιμης λειτουργίας
Παράλειψη εντολών κορδέλας
Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Απενεργοποίηση κινούμενων σχεδίων
Ενεργοποίηση κινούμενων σχεδίων
ΕΔΕΠΟΛ για κινητές συσκευές ΕΔΕΠΟΛ για desktop
Υπουργείο Πολιτισμού
  • ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΔΟΜΗ
    • Ποιοι είμαστε
    • Επικοινωνία
    • Εκδηλώσεις
  • ΝΕΑ
    • Νέα-Ανακοινώσεις
    • Προσκλήσεις-Προκηρύξεις
    • Διαγωνισμοί
  • ΕΡΓΑ ΕΣΠΑ
    • Έργα ΕΣΠΑ 2021-2027
    • Έργα ΕΣΠΑ 2014-2020
    • Έργα ΕΣΠΑ 2007-2013
    • ΕΠ Πολιτισμός 2000-2006
  • ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ
    • Νομικό πλαίσιο
    • Υποδείγματα
    • Οδηγοί
    • Εγκύκλιοι
    • Μελέτες
    • Χρήσιμα
  • ΤΑΑ
    • Το ΤΑΑ
    • Έργα
    • Υποδείγματα
    • Υλικό

  • Λίστες Ελέγχου

Συχνές ερωτήσεις

  • Ενέργειες
  • Εκτύπωση σελίδας
  • » Σας υποβάλλουμε το ακόλουθο ερώτημα αναφορικά με την εφαρμογή του κριτηρίου αξιολόγησης της κατηγορίας Γ «Τήρηση Εθνικών και Κοινοτικών Κανόνων» που αφορά ΑμεΑ (Γ4): Αναφορικά με τις υποκατηγορίες (Α), (Β) και (Γ) που προβλέπονται στην εξειδίκευση του εγκεκριμένου κριτηρίου βάσει των οποίων εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο η πράξη ικανοποιεί τις απαιτήσεις προσβασιμότητας και τους κανόνες ασφαλείας για όλες τις κατηγορίες ΑμεΑ, ερωτάται κατα πόσον θα είναι ομοιόμορφη η εφαρμογή και των τριών κατηγοριών και όχι μόνο της πρώτης «Πρόσβαση στο φυσικό ή/και δομημένο περιβάλλον», για πράξεις που προτείνονται προς ένταξη σε πρόγραμμα όπως το ΕΠ-ΕΠ που συγχρηματοδοτεί εξ ολοκλήρου έργα υποδομών.  Συγκεκριμένα, είναι δυνατόν οι υποκατηγορίες(Β) «Πρόσβαση στις Υπηρεσίες» (πρόσβαση σε υπηρεσίες σχετιζόμενες με τη λειτουργία των συγχρηματοδοτούμενων υποδομών, δηλ. το κατά πόσον εξυπηρετούνται οι σκοποί για τους οποίους κατασκευάζονται οι υποδομές π.χ. αν προβλέπεται αυτόνομη εξυπηρέτηση όλων των κατηγοριών ΑμεΑ στη δυνατότητα προμήθειας εισιτηρίων, εάν υφίσταται ειδική σήμανση και οπτικά μηνύματα για άτομα κωφά ή ειδικές επιφάνειες αφής και ηχητικά μηνύματα για άτομα τυφλά, δυνατότητα παροχής συνοδείας σε όλες τις κατηγορίες ΑμεΑ για την πρόσβαση στην χρήση της υποδομής) και (Γ) «Πρόσβαση στην πληροφόρηση με τη χρήση τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ), π.χ. τυχόν εφαρμογή των διεθνών προδιαγραφών W3C/WAI στις ιστοσελίδες των φορέων υλοποίησης και λειτουργίας των υποδομών, καθώς και όλες τις εν γένει δράσεις πληροφόρησης με χρήση ΤΠΕ που πραγματοποιούνται από τους Δυνητικούς Δικαιούχους, να μην αφορούν συγχρηματοδοτούμενα έργα υποδομών. Δεδομένου ότι τα ανωτέρω κριτήρια έχουν ήδη εγκριθεί για την αξιολόγηση των προς ένταξη προτεινόμενων έργων στο Ε.Π.-Ε.Π., και θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο για νέα έργα στα Τεύχη Δημοπράτησης των έργων, με αντίστοιχη προσαρμογή όπου απαιτείται, όσο και για συνεχιζόμενα έργα, παρακαλούμε για διαχωρισμό της απάντησής σας αναφορικά με συνεχιζόμενα και νέα έργα (δεδομένου ότι το ΕΠ-ΕΠ πρόκειται να συγχρηματοδοτήσει σε μεγάλο βαθμό συνεχιζόμενα έργα). Παρακαλούμε για δική σας απάντηση κατά προτεραιότητα, ενόψει της επικείμενης ΕπΠα του ΕΠ-ΕΠ στην οποία στόχος είναι η αντιμετώπιση όλων των εκκρεμμοτήτων σχετικά με τα κριτήρια αξιολόγησης του ΕΠ-ΕΠ.

    Το κριτήριο «Τήρηση Εθνικών και Κοινοτικών Κανόνων» εξετάζει μεταξύ άλλων, εάν έχουν τηρηθεί από τον δικαιούχο οι εθνικοί και κοινοτικοί κανόνες που αφορούν στην εξασφάλιση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία, δηλαδή εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η πράξη ικανοποιεί τις απαιτήσεις προσβασιμότητας και τους κανόνες ασφαλείας για όλες τις κατηγορίες ΑμεΑ, ανάλογα με το είδος και τη φύση της πράξης, συνδυαστικά ή εναλλακτικά: δηλαδή (α) πρόσβαση στο φυσικό ή/και στο δομημένο περιβάλλον ή/και (β) πρόσβαση στις υπηρεσίες ή/και (γ) πρόσβαση στην πληροφόρηση με τη χρήση τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών.

    Εάν οι συγχρηματοδοτούμενες πράξεις του Προγράμματος αφορούν εξ΄ολοκλήρου έργα υποδομών, θα πρέπει να εφαρμόζονται τα κριτήρια εκείνα που εξασφαλίζουν πρόσβαση στη χρήση της υποδομής η οποία αποτελεί αντικείμενο συγχρηματοδότησης.

    Τα ανωτέρω (τήρηση κριτηρίου προσβασιμότητας) εφαρμόζονται για όλες τις συγχρηματοδοτούμενες πράξεις από τα ΕΠ 2007-2013, είτε πρόκειται για νέες πράξεις είτε για συνεχιζόμενες.


  • » Οι διαθέσιμες στο ΣΔΕ Λίστες Ελέγχου Σταδίου Δημοπράτησης και Ελέγχου Σχεδίου Σύμβασης (αρχεία Λ.ΙΙ.1_1 ΛΙΣΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗΣ.doc και Λ.ΙΙ.2_1 ΛΙΣΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΥΜΒΑΣΗΣ.doc αντίστοιχα) αναφέρονται στα έργα που υπάγονται στο Π.Δ. 60/07 (Οδηγία 2004/18). Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε εάν υπάρχουν αντίστοιχες διαθέσιμες λίστες για έλεγχο δημοπράτησης και σχεδίου σύμβασης για έργα, τα οποία υπάγονται στο Π.Δ. 59/07 (Οδηγία 2004/17), όπως π.χ. τα έργα της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) , της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ) και του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ).

    Δεν υπάρχουν, προς το παρόν, διαθέσιμες ειδικές λίστες για έλεγχο των σχετικών διαδικασιών προέγκρισης που περιγράφονται στο Εγχειρίδιο Διαδικασιών Διαχείρισης και Ελέγχου συγχρηματοδοτούμενων πράξεων (δημοπράτησης και σχεδίου σύμβασης) για έργα τα οποία υπάγονται στο Π.Δ. 59/07 (Οδηγία 2004/17). Η ΕΥΘΥ θα εξετάσει τη δυνατότητα προσαρμογής των υφιστάμενων με την ενσωμάτωση πιθανών ερωτήσεων που θα αφορούν τα έργα που υπάγονται στο Π.Δ. 59/07 ή θα εκδώσει νέες. Η ενημέρωσή σας θα γίνει μέσω της ιστοσελίδας www.espa.gr και μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.


  • » Σε συνέχεια σχετικού εγγράφου της ΕΥΔ/ΕΠ-ΕΠ με αρ.πρωτ.οικ.2702/5-5-2008, σας υποβάλλεται και πάλι μέσω της διαδικασίας του helpdesk το σχετικό ερώτημα: Στις 2 Απριλίου 2008 πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση της 1ης Συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης του «Ε.Π. Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2007-2013». Στα συμπεράσματα της Επιτροπής Παρακολούθησης αναφέρεται ότι «[η] ΕπΠα ενέκρινε τα υπόψη κριτήρια για έργα οδικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά, κτιριακά και έργα μητροπολιτικού σιδηροδρόμου (μετρό). Το σύνολο των κριτηρίων για τα έργα προμηθειών, καθώς και ο Πίνακας Δ1 για τα κτιριακά έργα θα αποσταλούν στα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης προς έγκριση μέσω της γραπτής διαδικασίας άμεσα». Η Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π.-Ο.Α.Λ.Α.Α. – πλέον Ε.Π.-Ε.Π. – υλοποιεί μεταξύ άλλων, σειρά έργων προμηθειών της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης. Κατά την υλοποίηση των ως άνω έργων προμηθειών στο Γ΄ ΚΠΣ, ανέκυψαν σημαντικές καθυστερήσεις, που επηρέασαν τη συνολική απορρόφηση της κοινοτικής συνδρομής του Προγράμματος. Η αιτία των καθυστερήσεων αυτών ανάγεται κατά κύριο λόγο σε διαφοροποιήσεις που προέκυψαν είτε κατά τη διαμόρφωση των τεχνικών προδιαγραφών των έργων και την έγκρισή τους από το Υπουργείο Ανάπτυξης είτε κατά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών των διαγωνιζομένων κατά τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Εν όψει των ανωτέρω, αναφορικά με τη διαμόρφωση και εξειδίκευση των κριτηρίων ένταξης έργων στο Ε.Π. Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας κατά την 4η Προγραμματική Περίοδο και με στόχο την αποφυγή επανάληψης αντίστοιχων φαινομένων, η Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π.-Ε.Π. εξετάζει τη θέση αυστηρών κριτηρίων ένταξης έργων των σχετικών προμηθειών σε αυτό. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται η θέση του μέσου βαθμού ωριμότητας στο στάδιο της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης των κριτηρίων ποιοτικής επιλογής των υποψηφίων και η θέση του υψηλού βαθμού ωριμότητας στο στάδιο της αξιολόγησης των «τελικών» δικαιολογητικών συμμετοχής των υποψηφίων (βλ. άρθρο 6 παρ.2 του ΠΔ 118/2007). Βέβαια, η εξασφάλιση εναρίθμου είναι ένα απαραίτητο «προστάδιο» στη συνολική διαδικασία ωρίμανσης και ένταξης ενός έργου προμηθειών σε συγχρηματοδοτούμενο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Το «προστάδιο» αυτό – κατά κανόνα – απέχει σημαντικά χρονικά από τη συμβασιοποίηση του σχετικού έργου προμηθειών και κατ’ επέκταση από τη δήλωση δαπανών. Σημειώνεται δε, ότι από τη μέχρι σήμερα πρακτική, κατά τη συγχρηματοδότηση προμηθειών από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του Γ΄ ΚΠΣ, οι φορείς προκειμένου να διασφαλίσουν ΣΑΕ, την οποία στη συνέχεια μεταβίβαζαν στο Υπουργείο Ανάπτυξης έτσι ώστε να ενταχθεί η υπόψη προμήθεια στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών, έπρεπε να έχουν προηγουμένως εγκεκριμένη ένταξη των εν λόγω προμηθειών σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Κατόπιν των ανωτέρω, παρακαλούμε για τις απόψεις σας ή και για τη σχετική συνεργασία, προκειμένου να διαμορφωθεί η αναγκαία διαδικασία που θα παρέχει τη δυνατότητα χορήγησης ΣΑΕ στους φορείς αυτούς για χρηματοδότηση έργων προμηθειών από το Ε.Π.-Ε.Π., πριν από την ένταξή τους σε αυτό. Τούτο θα διασφαλίσει την ευελιξία του Προγράμματος και θα συμβάλλει στο να αποφευχθούν τυχόν απώλειες πόρων και να υλοποιηθούν, τελικά, τα εν λόγω έργα προμηθειών. Παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκρισή σας, προκειμένου να προχωρήσουμε στην οριστικοποίηση των κριτηρίων ένταξης έργων προμηθειών της 4ης Προγραμματικής Περιόδου δια της γραπτής διαδικασίας, ενόψει και της προσεχούς σύγκλησης της 2ης Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΠ-ΕΠ.

    Στο άρθρο 7 του Ν.3614/07 αναφέρεται ότι στην απόφαση ένταξης πράξης σε ΕΠ προσδιορίζονται τα απαιτούμενα στοιχεία για την εγγραφή της πράξης σε συλλογική απόφαση του ΠΔΕ. Επίσης στο άρθρο 14 του ιδίου Νόμου αναφέρεται ότι η απόφαση ένταξης της πράξης σε ΕΠ αποτελεί αυτοδίκαια πρόταση εγγραφής σε συλλογική απόφαση του ΠΔΕ του φορέα χρηματοδότησης. Αυτό σημαίνει πως με την ένταξη πράξης σε ΕΠ και την καταχώρισή της στο ΟΠΣ, η πράξη αυτή λαμβάνει κωδικό MIS και ταυτόχρονα 14ψήφιο κωδικό του ΠΔΕ του φορέα χρηματοδότησης.

    Η ένταξη της πράξης στο ΠΔΕ με τα οικονομικά στοιχεία της απόφασης ένταξης στο ΕΠ γίνεται απευθείας από τη Δ/νση Δημοσίων Επενδύσεων, μετά την υποβολή της απόφασης ένταξης από την αρμόδια ΕΥΔ. Με απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζεται η ακριβής διαδικασία εγγραφής των πράξεων στο ΠΔΕ (βλ. Εγκύκλιο οδηγιών για την υποβολή προτάσεων κατάρτισης και χρηματοδότησης του ΠΔΕ 2009, http://www.mnec.gr/el/nomothesia/apofaseis_egk/Egkyklioi/index.html).

    Η ρύθμιση της αυτοδίκαιης εγγραφής στο ΠΔΕ συνιστά από μόνη της σημαντική επιτάχυνση στις διαδικασίες εγγραφής σε ΣΑΕ του ΠΔΕ των πόρων των έργων με αποτέλεσμα την ταχύτερη έναρξη της διαδικασίας υλοποίησής τους.

    Για τα προσυμφωνημένα με την ΕΕ έργα-γέφυρες και για τα ονοματισμένα μεγάλα έργα που αναφέρονται στα ΕΠ του ΕΣΠΑ θα μπορούσε να εγγραφεί σε ΣΑΕ του ΠΔΕ πριν την απόφαση ένταξης με το αιτιολογικό ότι υπάρχει δέσμευση για την υλοποίησή τους.

    Στις περιπτώσεις προμηθειών δεν νοείται εγγραφή σε συγχρηματοδοτούμενη ΣΑΕ πριν την έκδοση απόφασης ένταξης πράξης. Τέλος για λόγους επιτάχυνσης των διαδικασιών προμηθειών θα μπορούσε να εξεταστεί η δυνατότητα αξιοποίησης των "συμφωνιών πλαίσιο".


ep.culture.gr
  • e-Library
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Προσβασιμότητα
Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ
Υπουργείου Πολιτισμού
Θεμιστοκλέους 87 & Μεθώνης
106 83 Αθήνα
Τηλ.: 210 3307601
ydepp@mou.gr
Συγχρηματοδότηση και ΕΣΠΑ